Založ si blog

Voda na zemi

 

V miestnosti je tma. V jej troch kútoch stoja postele, ktorým robia spoločnosť nočné stolíky s malými lampami. Zvyšný priestor je prázdny.

V izbe je ticho. Len na stene pravidelne tikajú veľké hodiny. Periny tiež,

v rovnakých intervaloch, stúpajú a opäť klesajú.

S východom žiarivej gule začínajú postele vŕzgať. To preto… Svetlo už osvetlilo celú izbu. Postele osireli. Ručičky sa posúvajú ďalej a ďalej. Na studenej zemi sa opakujú tri páry mokrých nôh. Najrečlivejšie ústa, patriace obyvateľovi tichosti, začínajú hovoriť. Pýtajú sa ostatných hláv, čo ich dnes čaká. Radosť mu okamžite s úsmevom odpovedá. Smútok sa len prizerá. Jeho ústa sa otvárajú, ale… Opäť je ticho. Osôbky si postavia uprostred izby všetky stolčeky. Posadajú si na ne. Hľadia na seba a raňajkujú. Každý, podľa svojich možností. Rečník rozpráva, radosť sa smeje a smútok skláňa zrak. V trojuholníku sa opakujú dve otázky. ,, Radosť, prečo sa vždy usmievaš a ty smútok, mlčíš?” Smiech mu však odpovedá otázkou: ,, Aký dôvod máš na toľko slov?” Kvôli väčšiemu ruchu sa rečniace ústa otvárajú: ,,Vonku je krásne, lúče ma šteklia po lícach, hrudník sa mi nadvihuje. Tak prečo…” ,,Fňuk, fňuk.” ,,Kto to bol?” pýta sa zhovorčivo. ,,Ja, ja som to. Cítim smútok.” V izbe je ticho. Len oči sa zvedavo pozerajú. Radosť sa zasmiala, ale na tvári sa jej pokoj zjavil. Rečníkove ústa sa nechcú zastaviť. Zrazu stíchnu. Smútok sa pýta: ,,Čo to…Čo sa stalo?” Tiene nehybne sedia. ,,Čo sa stalo?” ,,Pssst” odpovedali mu ústa. ,,Buď ticho, Smútok.” ,,Kto to povedal?” ,,Ja.” ,,Kto ja?” ,,No predsa ja.” ,,Aha, to si ty, ty, čo…” Usmievavá tvár sa tíško prizerá. Odrazu sa jej oči privrú. Čudujú sa tomu, čo vidia. ,,To, to bol…Ako sa volá pohyb ústami, ktorý si spravil, Smútok?” ,,Neviem, nepoznám ho.” Slnko žiari. ,,Rečník, pomôž mi!” ,,Ako? Veď je to pekné.” Všetci na seba nekonečne hľadia. Po chvíli sa jeden z nich usmieva, rozpráva, opäť sa usmieva a opäť rozpráva. Oči žiaria. ,,Som veľmi šťastný.” ,,Ty..,ty si šťastný?” Počuť len dych. ,,Áno.” ,,Prečo? Čo sa deje?” Pokojne sedia. ,,Pssst!” tíško povedali dlho usmievajúce sa ústa. Nikto sa nehýbe. ,,Zvláštne…” Obloha červenie a šteklenie prestáva. O chvíľu svietia prvé hviezdy. Nočné stolíky sa vrátia na svoje miesta.

Tma. Ticho. Pravidelné tikanie. Nezvyčajné dýchanie. ,,Prečo?” Jedna posteľ ešte vŕzga. ,,Prečo?” Perina sa hýbe zo strany na stranu. ,,Prečo? Bola predsa najtichšia.” Tik- tak, tik…Zase “obyčajný deň”.

Marec

15.04.2010

Opäť som nemohla spať, ďalšia z prebdených nocí. Myšlienky sa na mňa valili, ako rozhnevané včely po zničení úľu. Hlavou sa mi mihali, ruky mi stískali. Ani levanduľa pri posteli nepomáha ukľudniť sa. Zabudla som na niečo? Banka, pošta, termíny…Dosť! Však sa z toho zbláznim asi. Spánok, vráť sa ku mne, i keď nepoznáme sa verne. Na čo ťa je toľko tam, kde si [...]

V neustálom pohybe

15.04.2010

Pocítiť mi chybu dáš, však na výhru zabúdaš. Stále chceš byť najlepší a vraj obdiv nehľadáš. Pochybujem stále viac o Tebe i o sebe, že normálny si… I keď, kto je? Skromného hrať, to ti ide. Naopak však cítiš vnútri, potrebuješ pohľady, chlácholivé slová. Vždy nové osoby, vedľa Teba stretám. Nemeníš sa, to nie, ale zrkadlo je iné. Nezostaneš nikde dlho, [...]

Na pochôdzkach mestom

09.03.2010

Včera pri prechádzaní mestom som bola o čosi vnímavejšia ako inokedy. Bolo to z dôvodu MDŽ. Chcela som zistiť, koľko ľudí uvidím s kvetom v ruke. Všímala som si mužov, chlapcov, dámy, slečny, dievčatá bez ohľadu na to, čo majú na sebe a či sú to punkerky alebo vyznávačky ležérneho štýlu. Naschvál som zavítala aj do nákupných centier bez toho, aby som [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 36940x
Priemerná čítanosť článkov: 1679x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy