Založ si blog

Ranná káva

     ,,Zase. Už zase to spravil! Koho to má baviť?! Kto to má vydržať?! Veď aj ja som len človek!“ rozčuľovala sa Eva. ,,Musí sa stále ožierať?“ dodala ešte. Ovešaná taškami išla do kuchyne a hundrajúc si popod nos ich vykladala.

,,Nie, nie, nie! Dosť! Ako často mu mám ešte dohovárať?“, hnevala sa ďalej Eva, zatiaľ čo sa zo spálne ozývalo nepríjemné chrápanie. Eva tam ani nevstúpila: ,,Fuj, radšej tam nejdem, lebo ho asi roztrhám v zuboch!“. Celá rozhorčená sa prezliekla, zapla práčku a sadla si ku silnej káve. Snažila sa upokojiť. Zapla si rádio, zavrela na chvíľu oči.

,,Zlato, ty spíš?“ Eva nereagovala. ,,Čo dobré si kúpila?“, pýtal sa ďalej pripitý hlas. Eva oči neotvárala, ale myšlienkami útočila na pripitého Jana. ,,Veď už toľko nespi!“ otravoval ju ten prihlúply hlas. ,,Spím?! Koľko, že ja už spím?! Nechci ma viac naštvať!“, zvrieskla Eva. ,,Héj, piánko.“ Zmierlivým hlasom hovoril Jano. ,,Jano čuš! Celý deň nič nerobíš len sa ožieraš a ja po dni v robote, musím chodiť ešte aj do obchodu! Na všetko som sama! Už ma to nebaví!“ kričala celá nešťastná a odišla do kuchyne.

,,Nech sa zlosti, veď ju to zase prejde. Čo je na tom, že si vypijem? Nech si dá aj ona.“ premýšľal Jano. Z kuchyne prichádzala vôňa večere. Doma sa všetko upokojilo. Aj Eva sa prestala hnevať. ,,Čo varíš?“, opýtal sa Jano. Eva sa len usmiala. Navečerali sa spolu. Potom si sadli na gauč a rozprávali sa. Pomasíroval jej nohy, usmial sa ňu a prudko vstal. ,,Umyjem riad.“, povedal. ,,Ďakujem.“, pokojne poďakovala.

     Eva pozerala film, popíjala čaj, zatiaľ čo sa v kuchyni pilne pracovalo. O chvíľu všetko stíchlo. V izbách bolo cítiť iba cigaretový dym.

Do kuchyne, kde sedel Jano, prišla Eva v pyžame. Pozrela naňho a celá očervenela. Očervenela od zlosti. ,,Si normálny?!“, príšene sa hnevala. O chvíľu sa ozvalo opité: ,,Čóóó?“. ,,Idem spať do obývačky!“, oznámila mu a vzala perinu. Noc bola dlhá. Bola plná premýšľania.

Ráno bolo ticho. Jano ešte spal. Eva, úplne unavená, vstala a pripravila sa do práce. Oči mala opuchnuté. Pomalou chôdzou došla na autobusovú zastávku. Cesta autobusom jej prešla veľmi rýchlo. Opäť pomaly kráčala smerom k svojmu pracovisku.

,,Pani, pani počkajte!“, kričal niekto na Evu. Otočila sa. ,,Spadli vám hodinky.“, povedal udýchaný muž. Eva, ako v oblakoch, pozrela na ruku, pozrela na hodinky a ticho poďakovala. ,,Ste v poriadku?“, znepokojene sa opýtal chlap. Eva sa len usmiala. ,,Ja som Aďo, Andrej.“ Zdvihla zrak, ale išla ďalej. Nemohla vnímať svet okolo. Myšlienkami bola inde. ,,Počkajte! Ako sa voláte?“, kričal Andrej dobiehajúc unavenú ženu. ,,Poviete mi vaše meno?“, opakujúc sa pýtal. Eva ho prestala ignorovať. ,,Ja, ja som Eva.“ ,,Konečne. Už som myslel, že ste nemá.“, s radosťou v hlase rozprával Andrej. ,,Nie, len som unavená.“, dodala Eva.

,,Pozývam vás na kávu. Tá vás určite preberie.“, neodbytne pokračoval. ,,Nie, ďakujem.“, milo odpovedala. ,,Ale prečo nie? Jano sa stále ožiera, tak…“, prebehli jej myšlienky hlavou.

     ,,Dobre, prijímam vaše pozvanie.“ Vstúpili do najbližšej kaviarne a sadli si. Celý čas sa rozprávali. Aj Eve sa zdvihla nálada. ,,Kde pracuješ?“ bol zvedavý Andrej. Nastala chvíľa ticha. ,,Prepáčte, nechal som sa uniesť.“, ospavedlňoval sa. ,,Nevadí, pokokojne mi tykaj.“, s úsmevom povedala Eva. ,,Nedala by si mi číslo? Mohli by sme sa stretnúť aj nabudúce.“, požiadal ju Andrej. Pri tejto vete sa Eva dokonale prebrala. ,,Nie. Radšej nie.“, v okamihu povedala a rozpačito vybehla von.

Marec

15.04.2010

Opäť som nemohla spať, ďalšia z prebdených nocí. Myšlienky sa na mňa valili, ako rozhnevané včely po zničení úľu. Hlavou sa mi mihali, ruky mi stískali. Ani levanduľa pri posteli nepomáha ukľudniť sa. Zabudla som na niečo? Banka, pošta, termíny…Dosť! Však sa z toho zbláznim asi. Spánok, vráť sa ku mne, i keď nepoznáme sa verne. Na čo ťa je toľko tam, kde si [...]

V neustálom pohybe

15.04.2010

Pocítiť mi chybu dáš, však na výhru zabúdaš. Stále chceš byť najlepší a vraj obdiv nehľadáš. Pochybujem stále viac o Tebe i o sebe, že normálny si… I keď, kto je? Skromného hrať, to ti ide. Naopak však cítiš vnútri, potrebuješ pohľady, chlácholivé slová. Vždy nové osoby, vedľa Teba stretám. Nemeníš sa, to nie, ale zrkadlo je iné. Nezostaneš nikde dlho, [...]

Na pochôdzkach mestom

09.03.2010

Včera pri prechádzaní mestom som bola o čosi vnímavejšia ako inokedy. Bolo to z dôvodu MDŽ. Chcela som zistiť, koľko ľudí uvidím s kvetom v ruke. Všímala som si mužov, chlapcov, dámy, slečny, dievčatá bez ohľadu na to, čo majú na sebe a či sú to punkerky alebo vyznávačky ležérneho štýlu. Naschvál som zavítala aj do nákupných centier bez toho, aby som [...]

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 37333x
Priemerná čítanosť článkov: 1697x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy